Sakiewki z ciasta filo ze szpinakiem, fetą i suszonymi pomidorami


Składniki:
mrożone ciasto filo
kostka masła

Farsz:
opakowanie mrożonego szpinaku
opakowanie szpinaku świeżego baby
kostka sera feta
suszone pomidory 
2 ząbki czosnku
2 łyżki oliwy z oliwek
sól
pieprz





Przygotowanie:
  • Ciasto filo przed użyciem należy rozmrozić (około 1-1,5h). Szpinak również, chyba że w całości używamy świeżego.
  • Szpinak opłukać i zblanszować na oliwie z dodatkiem czosnku. Doprawić do smaku solą i pieprzem.
  • Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni. 
  • W rondelku lub mikrofalówce stopić masło. Ser feta pokruszyć a suszone pomidory pokroić w paseczki.
  • Rozmrożone ciasto delikatnie kroimy (ja użyłam nożyczek) w kwadraty o boku około 12-15 cm.
  • Formę do wypieków muffinek natłuścić, a następnie warstwami układać płaty ciasta filo. Każdy płat należy przesmarować rozpuszczonym masłem, a na nim położyć kolejny lekko pod kątem tak, by brzegi obu płatów nie stykały się ze sobą. Każda sakiewka to około 5 kwadratów z filo.
  • W utworzone miseczki nałożyć nadzienie: szpinak, fetę i na wierzch suszone pomidory. Brzegi ciasta podnieść do góry i uformować sakiewki, delikatnie dociskając je palcami.
  • Sakiewki piec około 5-8 minut, aż brzegi lekko się przyrumienią.


0 komentarze :

Prześlij komentarz

 

O MNIE

Moje zdjęcie
Zbieram książki kucharskie i uwielbiam gotować :)

© COPYRIGHT

Wszystkie zdjęcia i teksty są moją własnością. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody.

KONTAKT

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *