Tarta z kurczakiem i warzywami na cieście francuskim


Składniki:
pojedynczy filet z piersi kurczaka
opakowanie ciasta francuskiego
1 mała cukinia
1/2 czerwonej papryki
2 garście szpinaku baby
3 plastry szynki dojrzewającej
1 jajko
4 łyżki jogurtu naturalnego
4 łyżki startej mozzarelli
2 łyżki oleju do smażenia
szczypta płatków chili
1 łyżeczka ziół prowansalskich
1 ząbek czosnku
1 łyżka masła
sól
pieprz



Przygotowanie:
  • Przygotować farsz do tarty. Kurczaka umyć, osuszyć i pokroić w kosteczkę. Przyprawić delikatnie solą, pieprzem i wrzucić na rozgrzany tłuszcz. Dodać dojrzewającą szynkę pokrojoną w paseczki. Chwilę przesmażyć razem.
  • Pokrojoną w kostkę cukinię, paprykę oraz chili dodać do zarumienionego mięsa.
  • Na oddzielnej patelni podsmażyć na maśle z czosnkiem liście szpinaku.
  • Piekarnik nastawić na 180 stopni.
  • Ciasto francuskie podsypać mąką, zagnieść i wywałkować okrągły placek nieco większy niż foremka do tarty. Ciasto przenieść do foremki i ściąć brzegi wystające ponad. Obciążyć środek tarty (ja użyłam ruchomego dna tortownicy) i podpiec w piekarniku około 10-12 minut.
  • Przygotować sos - jogurt wymieszać z jajkiem, dodać 1 łyżkę mozzarelli, zioła prowansalskie, sól i pieprz.
  • Podpieczone ciasto wyłożyć szpinakiem i farszem mięsno-warzywnym. Zalać przygotowanym sosem a cały wierzch tarty posypać pozostałą częścią mozzarelli.
  • Piec kolejne 10-15 minut
  • Podać z sałatką ze świeżych warzyw.



0 komentarze :

Prześlij komentarz

 

O MNIE

Moje zdjęcie
Zbieram książki kucharskie i uwielbiam gotować :)

© COPYRIGHT

Wszystkie zdjęcia i teksty są moją własnością. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody.

KONTAKT

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *