Świąteczne ciasteczka


Składniki:
1 kg mąki pszennej
3 jajka
szklanka cukru
250 g miodu
1 kostka margaryny, np. Kasia
opakowanie przyprawy do pierników
1 łyżka kakao
2 łyżeczki sody oczyszczonej
1 łyżka ciepłej wody

Lukier (1 porcja):
białko z 1 jajka
szklanka cukru pudru






Przygotowanie:
  • W garnku stopić margaryną. Dodać cukier, miód i przyprawę do piernika (ja dodatkowo dodałam jeszcze 1 płaską łyżkę cynamonu). Mieszać na małym ogniu póki cukier się nie rozpuści. Zestawić z ognia, do przestudzenia.
  • Gdy masa przestygnie wbić jajka, wsypać kakao, mąkę oraz rozpuszczoną w łyżce wody sodę oczyszczoną. 
  • Wyrobić ciasto a następnie cienko je rozwałkować. Wykrawać foremkami ciasteczka (można lekko podsypać mąką).
  • Piekarnik rozgrzać do 180 stopni.
  • Ciasteczka ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
  • Piec partiami 5-8 minut (w zależności od piekarnika). 
 






 

0 komentarze :

Prześlij komentarz

 

O MNIE

Moje zdjęcie
Zbieram książki kucharskie i uwielbiam gotować :)

© COPYRIGHT

Wszystkie zdjęcia i teksty są moją własnością. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody.

KONTAKT

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *