Ciasto marchewkowe


Składniki, na małą formę o średnicy 18 cm:
150 g mąki pszennej
125 g cukru (użyłam 100 g cukru pudru i 25 g cukru brązowego)
2 jajka
2 duże marchewki
90 ml oleju roślinnego
1/2 łyżeczki soli
1 łyżeczka cynamonu
skórka pomarańczowa otarta z 1/2 owocu
sok z 1/2 pomarańczy
1/2 łyżeczki sody
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia







Przygotowanie:
  • Jajka utrzeć z cukrem. Dodać wszystkie składniki oprócz marchwi a następnie za pomocą miksera doprowadzić do ich połączenia.
  •  Pod koniec dodać startą na drobnych oczkach marchew. Całość przemieszać.
  • Piekarnik rozgrzać do temperatury 180 stopni.
  • Foremkę do pieczenia/tortownicę wysmarować tłuszczem i obsypać bułką tartą lub wyłożyć papierem do pieczenia.
  • Ciasto przelać do foremki i piec około 30 minut.
  • Pod koniec pieczenia drewnianym patyczkiem sprawdzić czy ciasto się wypiekło.
  • Gotowe ciasto posypać cukrem pudrem lub oblać lukrem.
  • W przypadku większej foremki (np. 24-26 cm), ilość składników należy podwoić, a ciasto piec około 50 minut.




0 komentarze :

Prześlij komentarz

 

O MNIE

Moje zdjęcie
Zbieram książki kucharskie i uwielbiam gotować :)

© COPYRIGHT

Wszystkie zdjęcia i teksty są moją własnością. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody.

KONTAKT

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *