Zupa cebulowa z serowym chipsem i grzankami


Składniki, na 2-3 porcje:
3 cebule
1 mała marchewka
1 dymka
3 łyżki masła
3 szklanki bulionu
1 gałązka tymianku
2 łyżki startego sera żółtego
2 kromki chleba
sól
pieprz









Przygotowanie:
  • Cebule oczyścić, podzielić na pół i pokroić w cienkie pióra. Dymkę i marchewkę pokroić na drobno.
  • W garnku rozgrzać masło, wrzucić cebulę i udusić. 
  • Dodać marchewkę i dymkę, chwilę razem dusić a następnie zalać bulionem.
  • Zupę gotować 10-15 minut.
  • Dodać drobno posiekany tymianek i doprawić solą i pieprzem.
  • Piekarnik rozgrzać do 150 stopni.
  • Na drobnych oczkach zetrzeć ser (odrobinę odłożyć do posypania zupy) i na papierze do pieczenia uformować z niego kółka. Chleb posmarować masłem i również umieścić w piekarniku.
  • Chipsy i grzanki piec około 5 minut w ciepłym piekarniku.
  • Zupę rozlać do kubeczków, posypać tartym serem i wstawić na 1-2 minuty do piekarnika. 
  • Podać z chipsem serowym i chrupiącymi grzankami.




0 komentarze :

Prześlij komentarz

 

O MNIE

Moje zdjęcie
Zbieram książki kucharskie i uwielbiam gotować :)

© COPYRIGHT

Wszystkie zdjęcia i teksty są moją własnością. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody.

KONTAKT

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *