Risotto z leśnymi grzybami


Składniki, na 2-3 porcje:
200 g ryżu (najlepiej arborio)
1 cebula
2 ząbki czosnku
8-10 grzybów (użyłam podgrzybków)
3/4 l bulionu grzybowego
2 kieliszki wytrawnego białego wina
2 łyżki masła
2 łyżki oliwy
sól
pieprz
pietruszka 
2 łyżki startego parmezanu







Przygotowanie:
  • Cebulę i czosnek posiekać jak najdrobniej a następnie podsmażyć na maśle i oliwie.
  • Dorzucić pokrojone grzyby. Całość podsmażyć.
  • Dodać ryż. Dokładnie wymieszać, by wszystkie ziarenka obkleiły się tłuszczem.Wlać wino i lekko odparować (około 2-3 minuty).
  • Dodać chochlę bulionu, zamieszać, zagotować na wolnym ogniu. Bulion uzupełniać  porcjami co kilka minut.
  • Risotto jest gotowe, gdy wchłonie cały bulion.
  • Na koniec doprawić solą, pieprzem oraz dodać parmezan (ewentualnie dodatkową łyżkę masła).
  • Podawać z posiekaną natką pietruszki.





0 komentarze :

Prześlij komentarz

 

O MNIE

Moje zdjęcie
Zbieram książki kucharskie i uwielbiam gotować :)

© COPYRIGHT

Wszystkie zdjęcia i teksty są moją własnością. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody.

KONTAKT

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *