Pstrąg łososiowy z purée ze słodkich ziemniaków


Składniki, dla 2-3 osób:
4 duże, słodkie ziemniaki
1/2 limonki
natka pietruszki
1 łyżka sosu sojowego
płat pstrąga łososiowego (ok. 400 g)
koperek
starta skórka z limonki
olej do smażenia
sól morska
pieprz







Przygotowanie:
  • Ziemniaki umyć, pokroić w kostkę i wrzucić do wrzątku (można je również obrać ze skórki). Gotujemy pod przykryciem z dodatkiem soli i odrobiny cukru.
  • Filet z pstrąga umyć, osuszyć, powyciągać ewentualnie widoczne ości. Oprószyć z wysokości solą i pieprzem.
  • Na skropioną tłuszczem patelnię położyć rybę skórą do dołu. Kiedy skórka będzie złota, zmniejszyć ogień i przełożyć rybę na drugą stronę. 
  • Do ugotowanych, odcedzonych ziemniaków dodać sos sojowy, posiekaną pietruszkę i sok z limonki do smaku. Całość zmiksować na gładką masę.
  • Usmażoną rybę położyć na gotowym purée, posypać startą skórką z limonki i koperkiem. Podać z ćwiartkami cytryny i masłem ziołowym.
 


0 komentarze :

Prześlij komentarz

 

O MNIE

Moje zdjęcie
Zbieram książki kucharskie i uwielbiam gotować :)

© COPYRIGHT

Wszystkie zdjęcia i teksty są moją własnością. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody.

KONTAKT

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *